کد مطلب:223962 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:123

خوردنی و آشامیدنی
از شرایط ایمان تحریم خمر است كم یا زیاد و هر مسكری حرام است و در حال اضطرار هم نباید شراب نوشید زیرا شفا و افاده از آن دور است.

و همچنین تحریم گوشت درندگان و هر پرنده دارای چنگال و مخلف «چنگال پرندگان شكاری» و تحریم طحال كه اسپرز است و محل خون است و همچنین خوردن طافی پرندگان كه همیشه در چرخ هستند - «جری» سنگدان پرندگان - مار ماهی - سوسمار - و هر ماهی بدون فلس.

حرام است شراب خمر - و عقوق والدین - و فرار از رحف و معصیت.

خوردن مال یتیم بستم و تعدی و خوردنی گوشت مرده و خون و گوشت خنزیر و خوك و آنچه كه بغیر نام خدا ذبح شود.

خوردن ربا و حنث - بزه كاری - گناه كردن و خلاف سوگند عمل كردن و كم دادن كیل و وزن و قذف محصنه - گرفتن زن شوهر دار و لواط و شهادت بزور و یأس از رحمت خدا و نومیدی از رحمت حق و كمك بستمكاران و سوگند بدروغ و كتمان حق و حبس حقوق دیگران بدون علت و عسرت و مكر و كید و كبر و اسراف و تبذیر و خیانت و كتمان شهادت و تحقیر دوستان خدا و استخفاف بحج و كوچك شمردن آن و جنگ با دوستان خدا و نشر ملاهی و مناهی كه سد نام و یاد خدا گردد مانند غنا و ضرب اوتار و اصرار بر صغایر گناهان اینها همه از اصول اخلاقی دین است كه ترك آن شرط تحكیم مبانی عقیده و ایمان می گردد و ارتكاب آن سبب محرومیت و دوری از سعادت و كامیابی و رستگاری می شود.

سلام بر آنان كه پیروی از هدایت می نمایند و درود بر پیغمبر ما خاتم النبیین محمد بن عبدالله و آل و اصحاب و اوصیاء او كه همه طیب و طاهر و پاك و معصوم و منزه بودند باد تا روز معاد.



[ صفحه 360]